admin admin .

admin

مزایای ایمپلنت دندان

کرده اند. هنگامی که بیمار توصیه های دندانپزشک خود را در مورد نگهداری آنها دنبال کند، می تواند سال ها ایمپلنت های خود را داشته باشد.

دندان های مجاور را حفظ می کند
قرار دادن ایمپلنت اغلب در رقابت با بریج روی دندان های طبیعی قرار می گیرد. با این حال، مزایای بسیار بیشتری دارد، زیرا یک راه حل کاملا مستقل است. ایمپلنت نه تنها جایگزین دندان از دست رفته می شود، بلکه به طور غیرمستقیم طول عمر دندان های مجاور را نیز افزایش می دهد.

علاوه بر این، مشکلی (پوسیدگی، شکستگی، لق شدن، آبسه و غیره) که دندان مجاور ایمپلنت را تحت تأثیر قرار دهد، تأثیری بر آن نخواهد داشت. همچنین، مشکلی که روی ایمپلنت تاثیر می گذارد، تاثیری بر روی دندان های مجاور نخواهد داشت.

تعادل فک را حفظ می کند
از دست دادن دندان یک اتفاق مجزا نیست و در صورت عدم جایگزینی سریع، منجر به از دست دادن دندان های دیگر می شود. جایگزینی آن با ایمپلنت باعث حفظ تعادل فک ها می شود.

وقتی یک دندان قدامی، یعنی درگیر لبخند ناپدید می شود، تصمیم به تعویض آن گرفته نمی شود! الزامات زندگی اجتماعی و نیازهای آواسازی جایگزین آن را تحمیل می کند. اما وقتی دندان خلفی مانند پره مولر یا مولر را از دست می دهید چه اتفاقی می افتد؟ ممکن است فرد وسوسه شود که آن را نادیده بگیرد یا حداقل جایگزینی آن را به تعویق بیندازد. این اشتباه است! عدم جایگزینی دندان مشکلات قابل توجهی را ایجاد می کند که به سرعت ظاهر می شوند، زیرا دندان ها واحدهای مستقل نیستند. آنها بخشی از یک سیستم پیچیده “در تعادل” هستند که در آن هر دندان نقش اساسی را ایفا می کند.

هنگامی که یک دندان از بین می رود، دندان های مجاور (که در هر طرف دندان کشیده شده وجود دارد) و دندان آنتاگونیست (در جلوی دندان کشیده شده) به سمت فضای آزاد حرکت می کنند. این حرکت آهسته است، اما بلافاصله پس از از دست رفتن شروع می شود. افست ایجاد شده بر نسبت هماهنگ بین دندان های فک بالا و پایین تأثیر می گذارد. پس از چند سال، این اختلاف اغلب به حدی است که دندان های مجاور و دندان مقابل باید کشیده شوند.
مزایای دیگر ایمپلنت دندان
از بین بردن درد احتمالی مرتبط با انجام پروتز دندان
ناراحتی ناشی از انجام پروتز دندان را از بین ببرید و در نتیجه عزت نفس و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.
ایمپلنت های دندانی باعث تثبیت پروتزها می شوند، بنابراین هیچ نگرانیدر مورد از دست دادن پروتز در هنگام صحبت یا غذا خوردن وجود ندارد.
به لطف ایمپلنت های دندانی، دیگر نیازی به اجتناب از غذاهایی که دوست دارید نخواهید داشت.
ایمپلنت دندان به شما این امکان را می دهد که پروتز کوچکتر و راحت تری داشته باشید.

https://drkavandi.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۲:۵۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)